Mājas lapu tīkla analītika

webAnalītika tiek izmantota dažādās nozarēs, no kurām ienesīgākās ir biznesa un finanšu nozares. Tā kā lielu lomu mūsdienu biznesa un citu industriju pasaulē spēlē internets, tad arī dažādu uzlabojumu veikšanai un analīzei ir nepieciešama mājas lapu tīkla analītika. Mājas lapu tīkla jeb WEB analītika ir vietnes informācijas datu mērījumi, to apkopošana, analīze un rezultātu pārskatāma pasniegšana, lai vieglāk varētu saprast un optimizēt mājas lapas lietošanu. Analītikas rīki nav paredzēti tikai, lai izmērītu mājas lapas apmeklētību (satiksmi), bet gan var tikt lietderīgi izmantoti biznesam un mārketinga tirgus izpētei, jo tiek noteikta un uzlabota vietnes lietderība. WEB analītikas aplikācijas var palīdzēt uzņēmumiem izmērīt dažādus rezultātus un izmantot datus, lai iegūtu secinājumus pēc jaunas reklāmas kampaņas palaišanas. Tās palīdz noteikt apmeklējuma izmaiņas un produktu iegādi, kad tiek izmantota jauna reklāma. Mājas lapas tīkla analīzes aplikācijas uzskaita, cik bieži mājas lapa tikusi apmeklēta un cik daudz tiek aplūkotas konkrētas vietnes sadaļas. Tādējādi tiek veikti uzlabojumi, kas palielina apmeklētību, izceļot populārākās tendences jeb trendus.

Ir divu veidu mājas lapu tīkla analītika – tiešā un netiešā. Par netiešo analītiku tiek uzskatīta mājas lapas datu ievākšana, neatkarīgi no tā vai jums pieder, vai jūs tikai uzturat attiecīgo vietni. Tā sevī iekļauj mājas lapas potenciālo apmeklējumu rādītāju, redzamību un komentāru daudzumu, kas tiek salīdzināts ar visām pārējām interneta vietnēm. Tiešā analītika mēra un ievāc datus par lietotāju ”uzvedību” konkrētajā mājas lapā, piemēram, cik bieži tiek veikti pirkumi, kuri tikuši reklamēti vai aprakstīti kādā citā interneta vietnē. Tiešā analītika veic mājas lapas datu apstrādi komerciāliem nolūkiem. Dati parasti tiek salīdzināti ar atslēgas rādītājiem un pēc salīdzinājuma arī tiek veiktas izmaiņas, lai uzlabotu mārketinga kampaņu. Google Analytics ir pats populārākais WEB analītikas rīks, lai gan ir pieejami rīki ar daudz plašāku pieejamo datu informāciju, kā konkrētu objektu apmeklējuma biežumu un sesijas atkārtojumus.

Vēsturiski mājas lapu analītika tika izstrādāta, kā rīks, kas uzskaita tiešo lapas apmeklējumu skaitu. Laika gaitā analītikas tiešā nozīme ir daudz mainījusies un to vairs tīri nevar definēt, jo datus var ievākt par visdažādākajām funkcijām un avotiem. Analītikas rīku izmantotāji bieži vien mēdz saskarties ar dažādām problēmām, kas neļauj precīzi un pareizi ievākt datus, jo datu precizitāte un patiesums ir viens no analītikas pamatiem. Šīs problēmas parasti gan tiek atrisinātas, pielietojot dažādas metodes. Mājas lapu tīkla analītika ir ļāvusi daudziem lieliem uzņēmumiem un organizācijām uzlabot savu ”stāvokli” interneta tīklā ar dažādu izmaiņu veikšanu. Bez analītikas tas nebūtu iespējams un problēmsituācijas nāktos risināt ar citu līdzekļu palīdzību.