Kāpēc interneta veikalam ir vajadzīgas atsauksmes.

Veidojot interneta veikalu ir jāsaskaras ar daudzu jautājumu risināšanu – efektīvs dizains, mārketings, konversijas palielināšanas metodes. Tas viss ir ļoti ir svarīgi, bet kādreiz tiek aizmirsts par vēl vienu ļoti svarīgu interneta veikala detaļu – atsauksmēm, jo potenciālajiem pircējiem izšķirošo lomu bieži vien spēlē tieši šīs, klientu atstātās atsauksmes par preci.

Iepērkoties interneta veikalā, viena no problēmām ir tā, ka nav iespējams pataustīt izvēlēto preci, tāpēc klients vēlas saņemt papildus informāciju par to. Daudzi uzskata, ka tieši atstātās atsauksmes ir vislabākais veids, kā to izdarīt. Ja jums ir tāda vajadzība, tad jūs, meklētājā rakstāt jums vajadzīgās preces nosaukumu, piemēram, “virtuves kombains” atsauksmes. Pēc tam jūs saņemat garu jo garu veikalu sarakstu, kur savas domas un vērtējumus ir atstājuši tie cilvēki, kuri šo preci ir iegādājušies. Veikalus, kuri ignorē pircēju atsauksmes, šajā sarakstā nebūs. Jāņem vērā, ka izlasot pircēju atsauksmes, klients izvēlēsies veikalu starp atrastajiem veikaliem un neviens neies sevi apgrūtināt ar papildus veikalu meklēšanu. Ir saprotams, ka tāds veikals, kuram nav atsauksmju, zaudē kārtējos klientus.

Kādu lomu spēlē atsauksmes?

Pirmkārt, nostrādā likums, jo lielāks mājas lapas saturs (līdz zināmai robežai), jo ilgāk tur atradīsies apmeklētājs. Attiecībā uz interneta veikaliem tas strādā 100%. Pluss ir tajā, ka klients uzreiz saņem papildus informāciju par preci un viņam tā nav jāmeklē papildus. Par tādas informācijas izvietošanu papildus nav jāmaksā, bet tās labums ir nenovērtējams. Vērtīgi ir arī tas, ka atsauksme ir reāla “vienkārša” cilvēka atsauksme, nevis kārtējais mārketinga raksts, kurš ir speciāli uzrakstīts preces lielīšanai.

Pircēju atsauksmju nozīmīgumu apliecina arī statistika. Pircēji daudz labprātāk iepērkas tajos veikalos, kuru publicē atsauksmes. Viņi uzticas “dzīvajiem” iespaidiem daudz vairāk, nekā aprakstiem par preci. Šeit lielu lomu spēlē arī tas, ka prece netiek aprakstīta tehniskajā valodā, tās aprakstam tiek izmantota sarunvaloda, kura ir tuva un saprotama jebkuram klientam.

Interesanti ir tas, ka negatīvas atsauksmes palielina mājas lapas apmeklējumus. Atstājot tāda veida atsauksmes, pārdevējs pierāda savu godīgumu. Viņš it kā saka, skatieties, es neslēpju savus trūkumus. Tas izraisa uzticību. Protams, ka negatīvās atsauksmes vajag koriģēt, ne jau visas ir noderīgas, it īpaši tās, kuras ir uzrakstītas tādiem vārdiem, kuri atnesīs tikai ļaunumu.

Atsauksmes nes labumu arī seo optimizācijai. Tās palielina satura apjomu par doto preci un ļauj mājas lapā izvietot vairāk atslēgas vārdu.

Pircēju viedoklis par nekvalitatīvu preci – tas ir drošs pierādījums nekvalitatīvam piegādātāja darbam.

Atsauksmes var izmantot par atgriezeniskās saites veidošanai. Var parādīt pircējam, cik svarīgs ir viņa viedoklis un ka menedžeri ļoti operatīvi uz to reaģē. Šajā gadījumā pircējs sajutīs reālas rūpes par savu labklājību, bet tādas sajūtas vienmēr rada vēlēšanos pieņemt lēmumu iegādāties preci tieši šajā veikalā.